A Sopron – Fertő térség – mint márka megteremtése

Konzorciumvezető neve: Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.

Konzorciumi tagok neve:  Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség Nonprofit Zrt.; Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány; Bük, Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesület; Sopron-Fertő Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt.

Projekt címe és azonosítószáma: „A Sopron-Fertő kiemelt turisztikai fejlesztési térség fejlesztése és pozicionálása” - GINOP- 1.3.4-17-2018-00003

A szerződött támogatás összege:  bruttó 396 500 759 Ft

A támogatás mértéke (%-ban): 100 %

A projekt időtartama:  2019.08.01-2022.06.30

A projekt rövid összefoglalója:

Az Országgyűlés 2016. december 6-án elfogadta a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvényt. Ennek értelmében az állam a Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt. útján látja el a turizmussal kapcsolatos feladatait, annak érdekében, hogy az Európai Unió támogatásából vagy a központi költségvetésből finanszírozott turisztikai fejlesztések szakmai tervezése, megvalósítása gyorsabb, egységes eljárási rendben, a rendelkezésre álló források hatékonyabb felhasználásával történjen meg.

A GINOP 1.3.4. projekt célja, hogy a Sopron-Fertő kiemelt turisztikai térségben a jelenleg pontszerű turisztikai látványosságként értelmezett helyszínek, világörökségi területek összekapcsolásával, egységesen jelenjen meg a belföldi és nemzetközi piacon, valamint magas színvonalú szolgáltatások kialakításával váljon versenyképessé a határmenti térségekkel.

A projekt összességében lehetőséget biztosít a Sopron-Fertő kiemelt turisztikai térség identitásának megteremtésére, valamint az eddig jellemzően külön helyszínenként értékesített terület egységes térségként történő pozicionálására. További lehetőséget jelent az egységes Sopron és térsége márka és arculat megvalósítása, mely által a turisztikai térség mind hazai, mind nemzetközi piacon egyértelműen beazonosíthatóvá válik.

A projekt keretében számos turisztikai relevanciájú stratégia valósult meg, mint például a desztinációfejlesztési stratégia, a családbarát stratégia, melyeknek célja kideríteni és iránymutatást adni arra vonatkozóan, hogyan válhat vonzóvá az adott térség, hogyan növelhető a családok tartózkodási ideje és komfortérzete. De számos egyéb, jövőre már bevezethető elem tartalmi része is kidolgozásra került, úgy, mint például a térség egyedi csomagajánlatai, Sopron városában családbarát tematikus séták, helyi termékek és a tradicionális gasztronómia bevonása a turisztikai kínálatfejlesztésébe, valamint a tájékozódást segítő egységes arculatú, turisztikai tájékoztató táblák kihelyezése